Friday, April 23, 2010

මාලනියගේ පාර්ලිමේන්තු ගමන සහ ප්‍රදීපන්ගේ කෑන්ස් ගමන














ප්‍රදීපන් - ප්‍රදීපන් රවීන්ද්‍රන් යාපනයේ උපන්නෙකි.දැනට පැරීසියේ ජිවත් වන ඔහුවිසින් නිෂ්පාදනය කරන ලද ප්‍රථම කෙටි චිත්‍රපටය පසුගිය බර්ලින් අන්තර්ජාතික චිත්‍රපට උලළෙහි අවසාන වටය නියෝජනය කළහ.පසුව ඔහු නිශ්පාදනය කළ සිය දෙවනි කෙටි චිත්‍රපටය මෙවර ප්‍රංශයේ පැවැත්වීමට නියමිත කෑන්ස් චිත්‍රපට උලළෙහි අවසාන තරගකාරී වටය නියෝජන‍ය කරයි.

මාලනී - හෙළ සිනමාවේ නිළිරැජින ලෙස කිරුල පලන් මාලනී පොන්සේකා නම් ඈ දෙස් විදෙස් ලෙස සම්මානයට පත්ව ඇති අවස්ථා බොහෝයි.ආකාස කුසුම් චිත්‍රපටයේ රංගනය වෙනුවෙන් ඈ නොබෝදා ලබාගත් කීර්තිය නිසාමදෝ, මෙරට නව පාර්ලිමේන්තුව නිතරගයෙන්ම නියෝජනය කිරීමට හිමිකම් ලද්දාය.

අහස ගුගුරුවනව.ඉදල හිටල ගහන පොදවලට මහ කජ්ජක් කරන්න බහැ.පොලවෙ රස්නිය යවන්න අඩුම ගානෙ දවස් දෙක තුනක් වත් එක දිගට වහින්න වෙයි.ඌස්නෙ?මෙක මුළු ලොකේටම පොදු දෙයක් වෙන්න වැඩි දවසක් ගත වෙන්නෑ.පරිසරයට එරෙහි මානව ක්රියාකරකම්!මිනිස්සු එදාට උන් න්ටම කියා ගනියි.

"මෙ දවස් වල හැදෙන පොඩි පොඩි අසනීපෙත් ඉගුරු - කොත්තමල්ලි වලින් ගොඩ දාන්න බෑ"

ඉංග්‍රීසි බෙහෙත් අහුරක් කටට ඔබාගන්න ගමන් මටත් හිතන දේවල්. පිස්සු !

මාලනී අද පාර්ලිමෙන්තු ගියා.....! ප්‍රදීපන්ගෙ ෆිල්ම් එක කෑන්ස් තෙරිලා.ඔලුවට මොකක්ද වගේ.මේ දෙක කොතන හරි එකට පැටලෙන තැනක් තියනව.සුනන්ද දේශප්‍රි‍ය හිටියනම් හරියටම අහල දැන ගන්න තිබුන.කරුමෙ!සැබෑ ප්‍රජාතන්ත්‍රවාදීන් මනුස්සය මෙහෙ ඉන්නවට විරුද්දයි.අපරාදෙ?හොද මනුස්සය.

මම හවස ධර්මසිරි අය්යට කතා කරල ප්‍රදීපන් ගැන විස්තරේ කිවිවා.එයා ගොඩක් සතුටු උනා.අනික,එයා මේපාර පැරිස් ගිය වෙලාවෙ එයාට දුන්නු ප්‍රදීපන්ගෙ 1st ෂොර්ට් ෆිල්ම් එකේ ඩී.වී.ඩී 1 මට පුළුවන් ඉක්මනට හොයල දෙන්න පොරොන්දු උනා. ප්‍රදීපන් මට ඒක ඉල්ලගෙන බලන්න කියල ගොඩක් දවස්.ඒත් එක මග අරුන.පහුගිය ටිකේ ධර්මසිරි අය්ය හුගක් බ්සී.

මාලනී පාර්ලිමෙන්තු ගිය එක අපේ එකෙක්ට මාර ආතල්. මට කෝල් කරල කියනව මාලනී අක්ක එක්ක ඉන්ටවිව් 1ක් දාගන්නලු.මං ඇහුවහම මොන මගුලටද කියල? කියනව මගේ ෆෝන් එකේ සල්ලි නෑ පුළුවන්නම් කෝල් 1ක් ගනින් වැඩක් දෙන්න පුළුවන් කියල.

මාත් රටගවය.ගත්ත මූට කෝල් 1ක්.මෙන්න යකෝ මෙතෙන්ට තතාගතය කඩාපාත් උනා. "මචං පොඩක් ඉදපන් මූ ස්පීකර් ෆෝන් දාන්න කියනව. "

"නෑ මචං තතාගතයො!මං මේ මූට කියන්න හැදුවෙ මේක තමයි වෙලාව.ආට් ෆීල්ඩ් එකේ වැඩ ටික කරගන්න. " මූ පටන් ගත්ත ගිරව වගේ අපි දෙන්නම හවුල් කරගෙන .

"ඇයි බං,මතකද එදා චිත්‍රපටි සංස්ථාවෙ තිබ්බ පතී ලොක්කගෙ ගුණ සමරු වැඩේදි මාලනී අහල තිබුනෙ චිත්‍රපටි සංරක්ෂණාගාර වැඩපිළිවලක් ගැන.අනිවාරෙන් ගෑනිට මතක්කලොත් ඕක හදනව.යකෝ ලෙස්ට ලොක්කත් එදා ඉදන් එල්ලනව මේ රටට චිත්‍රපටි සංරක්ෂණාගාරයක්. අනික බං විමල් වීරවංශටනෙ දෙන්න යන්නෙ සංස්කෘතික ඇමතිකම.මචං අමතක කරන්න එපා විමල වමට සැලුට් දාල දකුණට ගියාට බුවා ක්‍රියේට්ව් මැන්.අනිව........... මාලනී එක්ක එකතුවෙලා වැඩක් දෙනව.අපිට තියෙන්නෙ ගානට වැඩේ සෙට් කරන්න.යකෝ නො 1කේ ෆිල්ම් ස්කූල් 1ක් මෙහේ දාන්න වැඩේ සෙට් කරන්න ප්ලෑන් කරන්න පුළුවන්."

භුක්....තතාගතය හෙන වෙලාවක් තදකරගෙන හිටපු හිනාවක් දැම්ම එලියට.

"ඇයි, උඹල හිනාවෙන්නෙ?ගොන් වස්සනේ.කව්ද ඊයෙ පෙරේදා ඉංදියාවෙන් ඇවිත් ගි බුවා.යකෝ......අමිතා - බචන්.පොර අවෙ අපිට වාසියක් කරන්න.මචං මං කියන්නෙ ආන්ඩුව හරහා පොරට ඩීල් 1ක් දැම්මුවොත්, පුනායි වලින් ලෙක්චස්ල ගෙන්නල ෆිල්ම් ඩිග්රියක් දෙන්න පුලුවන් ස්කූල් 1ක් මෙහේ දාන්න බැරිද?අනික මේ දවස් වල ජැක්සන් ඇන්තනිත් ෆෝම් වෙලා ඉන්නෙ.පොරවත් කොහෙන් හරි මෙකට පටල ගත්තොත් අපෙ වැඩේ 100% ගොඩ.ඇයි බන් ජැකාටත් ඕනි කොහොම හරි පොර නියායෙන් උගේ වල ඉහාගන්නනෙ?

" මචං මූට මන්ද මෝල් ! "

තතාගතය ගත්ත මගේ ෆෝන් 1.වන විනාසයක් වෙන්න යන්නෙ!ඕකුන් දෙන්න සෙට් උනොත් වලියක්.දැන් මට තියෙන්නෙ අහගෙන ඉන්න.

"යකෝ උඹ පැණි ගහලද?නැත්තම් හීනෙන් බයවෙලාද?"

තතාගතය පටන් ගත්ත උගේ හෑල්ල.

"ගොන්වස්සො ! නිකමට හිතල බලපන්,මාලනීට ඔතනටම යන්න ඔනිද ඕක කරන්න.යකො එහෙම නියම උවමනාවන් තියන උන් මේකෙ නෑ.එහෙමනම් එයාට මුලින්ම කියන්න තිබුණනෙ අනේ මට මේ නහින-දෙහින කාලෙ ඔය මන්ත්‍රීපුටු එපා ඒවෙනුවෙන් කලාව ගැන හිතල මගේ ඉල්ලීම් ලබාදෙන්න කියල කලාකරුවො එක්ක තියන ප්‍රශ්න කතා කරල උඹ ඔය කියනව වගෙ ඉල්ලීම් ඉල්ලන්නනෙ?

යකො නොබෙල් තෑගි ප්‍රතික්ෂේප කරනඋන් ඉන්නෙ පිටරට.මෙහේ නාට් පපඩම් උනත් රයිගම් ටෙලි සම්මානෙත් ගන්නෙ බිමදිගාවෙලා.

අනික උඹ විමල් ගැන කතාකරනව.මොනව දැනගෙනද?යකෝ විමල් ඉඩම් හා ගොඩකිරීමේ අමාත්යංශය අරගන්න ක්‍රියේටිව් විදියට ප්ලෑන් කරනව.පොරට ඕනි ඇති සංස්කෘතියක් නෑ. "

පොඩ්ඩක් ඉදහන් කො......

මූ ආයිත් තතාගතයව ඩිස්ටබ් කරනව.

අහ ගනින්.......

තතාගතයත් අරින්නෑ.

යකෝ අමිතා-බචන් මෙහේ අවෙ අපිට ඉටිගෙඩියක් කරන්න නෙවෙයි.උන් කරන්න යන ෆිල්ම් ෆෙස්ටිවල් එක වෙන කොහෙ හරි කරොත් බර ගානක් යන්ව.අපේ ගොන්නුටික අල්ලගෙන ඊටවඩා තුන් හතර ගුණයක් අඩුවෙන් මෙහේදි ගොඩදාගන්න."

තතාගතය මල පැනල ෆෝන් 1 කට් කරා.

"ඇයි බං මල පනිනව මූ කියන ඒවට.මම ආපු වැඩෙත් අමතක උනා.

තතාගතය මාත් එක්ක කතාවට වැටුන.

"මචං ! ප්රදීපන් ලගදි කරපු ෆිල්ම් 1 කෑන්ස් තේරිල. පේස් බුක් 1කේ විස්තර දාල තිබුන.අපි මොකක් හරි දෙයක් වෙනුවෙන් කරන්න ඕනි බං.නැත්තම් විමුක්තිට වෙච්චීඑකේ අනික ඌට වෙන්නෙ.තත්වෙ ඊටත් දරුණු වෙනව,මොකද දෙමළ හින්ද.මම ච්න්තටත් මැසේජ් 1ක් දැම්ම.උදය නම් වැඩේ ගැන දන්නව.මම දැක්ක පේස් බුක් 1කේ කමින්ට් 1ක් දාල තියනව.

මම යනව මචං රෑ උනා.මේ?උඹ ඩෞන්ලොඩ් කරපු අලුත් ෆිල්ම් නැද්ද?හැබයි හොද 1ක්.

මූ ඒපාර මගේ කම්පිව්ටරේට බැස්ස.

"මරු.....

මූ පස්වනක් පිනා ගිහිල්ල.

"...ගියපාර වෙනිස් ෆෙස්ටිවල් 1කේ ගෝල්ඩන් ලයන් ගත්ත එක. Micky rourke ගෙ The wrestler මරු.....

තතා බැස්ස මිදුලට.

"මචං ! අද වෙනකොට ලංකාවෙ හිටිය දෙමළ ජනතාවගෙන් හැම මිනිස්සු 10 දෙනෙකුටම තුන්දෙනෙක් ජිවත් වෙන්නෙ පිටරට.අපේ සමාජය බලකලා අයට යන්න කියල. ප්‍රදීපනුත් එහෙම ගිය යාපනේ කොල්ලෙක්.ආටිස් කෙනෙක් විදිහට ඌට අපේ උදව් ඕනි ඇත්ත ප්‍රශ්නෙ කතාකරන්න......

තතාගතය හෙන සීරියස් ටොක් 1ක් දීල යන්න ගියා.

සටහන සහ අහගෙන සිටීම

නුවන් ජයතිලක

SocialTwist Tell-a-Friend

0 ඔබේ අදහස්:

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP